Testarea BRIEF-P si BRIEF-2

Inventarul Comportamental al Funcțiilor Executive oferă o imagine de ansamblu asupra dezvoltării funcțiilor executive ale copilului. Acesta investighează modul în care funcționează lobul frontal al copilului raportat la comportamentele sale în mai multe domenii.

BRIEF-P se adresează preșcolarilor (2-5 ani) și conține mai multe subscale care măsoară aspecte diferite ale funcționării lobului frontal.

  • Subscala Inhibiție evaluează controlul inhibitor și impulsivitatea. Această poate fi descrisă ca abilitatea de a rezista impulsurilor și abilității de a opri propriul comportament la momentul potrivit.
  • Subscala Comutare evaluează capacitatea de a se deplasa liber dintr-o situație, activitate sau aspect al unei probleme într-o altă situație, după cum o cer circumstanțele.
  • Subscala Control Emoțional măsoară impactul problemelor funcției executive asupra exprimării emoționale și evaluează abilitatea copilului de a-și modula sau regla răspunsurile emoționale.
  • Subscala Memorie de Lucru măsoară memoria reprezentativă, capacitatea de a ține minte informațiile în scopul realizării unei sarcini; informații de codificare; sau generarea de obiective, planuri și pași secvențiali pentru atingerea obiectivelor.
  • Subscala Planificare/Organizare măsoară capacitatea unui copil de a gestiona cerințele actuale și orientate spre viitor. Scala are două componente: planificare și organizare. Componenta Planificare captează capacitatea de a anticipa evenimentele viitoare, de a stabili obiective și de a dezvolta pași secvențiali adecvați înainte de timp pentru a îndeplini o sarcină sau o activitate. Componenta Organizare se referă la abilitatea de a aduce ordinea la informație și de a aprecia ideile principale sau conceptele-cheie atunci când învățați sau comunicați informații.

BRIEF-2 se adresează școlarilor și adolescenților și conține scalele din BRIEF-P, dar și următoarele scale suplimentare specifice vârstei:

  • Subscala Automonitorizare: evaluează gradul de conștientizare a impactului propriului comportament asupra altor persoane și asupra rezultatelor. Acesta surprinde gradul în care un copil sau adolescent este conștient de efectul pe care îl are comportamentul sau asupra altora și cum se compară cu standardele sau așteptările comportamentului.
  • Subscala Inițiere reflectă capacitatea unui copil de a începe o activitate sau de a genera în mod independent idei, răspunsuri sau strategii de rezolvare a problemelor.
  • Subscala Monitorizarea Sarcinilor evaluează monitorizarea orientată pe sarcini sau obiceiurile de verificare a muncii. Subscala captează dacă un copil își evaluează propria performanță în timpul sau la scurt timp după terminarea unei sarcini pentru a asigura acuratețea sau atingerea corespunzătoare a unui obiectiv.
  • Subscala Organizarea Materialelor măsoară ordinea de lucru, jocul și spațiile de depozitare (de exemplu, birouri, dulapuri, rucsaci și dormitoare).

BRIEF-2 ne oferă posibilitatea unei analize și comparari statistice ale rezultatelor copilului cu grupurile clinice de ADHD și Tulburări de Spectru Autist.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.
You need to agree with the terms to proceed

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu