Testare pentru evaluarea sănătății mintale (ECI-4, CSI-4, AȘI-4)

Chestionarul de evaluare a copiilor (Early Childhood Inventory, ECI-4), Chestionarul de evaluare a copiilor de vârstă școlară (Child Symptom Inventory, CSI-4) și Chestionarul de evaluare a simptomelor adolescentului (Adolescent Symptom Inventory, ASI-4) sunt instrumente de screening care evaluează cele mai prevalente tulburări psihiatrice manifestate la copii cu vârste între 3 și 18 ani.

Puteți apela la această evaluare când apar următoarele situații:

  • demonstrează o problemă emoțională sau comportamentală care constituie o amenințare la adresa siguranței copilului / adolescentului sau a siguranței celor din jur. (de exemplu, comportament suicidar, comportament agresiv sever, o tulburare de alimentație care nu este controlată, alt comportament auto-distructiv)
  • are o schimbare semnificativă a funcționării sale emoționale sau comportamentale pentru care nu există nici un precipitant evident sau recunoscut. (de exemplu, debutul brusc al evitării școlare, o încercare de suicid sau un gest într-o persoană care funcționa anterior bine)
  • există dovezi de perturbare semnificativă a funcționării zilnice sau a contactului cu realitatea. (de exemplu, un copil / adolescent care a repetat tantrumui severe fără motiv evident, un copil raportează experiențe halucinatorii fără o cauza fizică identificabilă);
  • are un istoric de abuz, neglijare și/sau îndepărtare de la domiciliu, cu simptome semnificative actuale ca rezultat al acestor acțiuni
  • sfidează părinții și alți adulți
  • nu respectă regulile impuse
  • pare trist, lipsit de speranță
  • are probleme de adaptare în familie, la școală
  • există probleme/divergente în relația părinte-copil
  • are o aderență scăzută la tratamente medicale
  • a trecut prin evenimente stresante (pierderea unui părinte, pierderea unui prieten, divorț, schimbarea domiciliului, bullying la școală)
  • au apărut conflicte între el și alți membri ai familiei
  • au apărut probleme de eliminare: enurezis, encoprezis
  • au apărut probleme legate de alimentație, obezitate, mâncat în mod compulsiv
  • se devalorizează, nu are încredere în el
  • va urma un transplant de organe și este nevoie de o evaluare a stării psihologice
  • se plânge des de dureri abdominale înainte de a merge la școală
  • nu se poate adapta la grădiniță/școală
  • plânge când este separat de părinți
  • a asistat la evenimente supărătoare (accidente, moartea unui membru al familiei
  • a suferit arsuri pe corp și pare că nu este la fel că înainte

Permit identificarea prezenței sau a absenței unei categorii de diagnostic evaluate, dar și severitatea acestora. Aceste instrumente evaluează riscul pentru următoarele tulburări, în funcție de vârstă copilului:

  • Anxietate de separare
  • Anxietate generalizată
  • Tulburarea opozitionismului provocator
  • Tulburarea de conduită
  • PCS – agresivitate
  • Fobie specifică
  • Tulburarea depresivă majoră și tulburare distimică
  • Fobie socială
  • Tulburări de somn
  • Tulburări de eliminare
  • Enurezis nocturn;
  • Enurezis, encoprezis;
  • Stres posttraumatic
  • Tulburări alimentare
  • Tulburare reactivă de atașament
  • Tulburări pervazive de dezvoltare (Autism, Asperger)
  • Obsesii, compulsii
  • Ticuri motorii și vocale
  • Schizofrenie
  • Personalitate antisocială
  • Atacuri de panică
  • Somatizare
  • Personalitate schizoidă
  • Tulburare bipolară
  • Anorexie nervoasă
  • Bulimie nervoasă
  • Consum de substanțe

Instrumentele nu oferă un diagnostic, astfel că în cazul în care se depistează prezența unor simptome se va recomanda un consult de psihiatrie pediatrică

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.
You need to agree with the terms to proceed

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu